Mitt smink

Det var någon som ville att jag skulle lägga upp hur jag sminkar mig/vad jag använder för smink. Så visst varför inte?!


Från vänster...

1. Först använder jag en jätte bra kräm som dessutom luktar jätte gott, och smörjer in hela ansiktet. Det är bra om man gör det för då sätter sig inte smutsen på ''själva huden''.

2. Sen tar jag en sån här mousse foundation och duttar lite så att jag jämnar ut hyn.

3. Efter det tar jag en conceler för att täcka eventuella prickar.

4. Och sen puder.



1. Jag böjer fransarna med en vanlig ögonfransböjare.

2. Mascara

3. Jag är den personen som är jätte rädd för att mina fransar ska gå av när jag böjer de igen, efter att jag har applicerat mascaran. Så jag använder en annan mascara som lyckats blivit böjd på något sätt, och böjer fransarna med den!

4. Om jag hinner så använder jag också ögonbrynspenna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0