'

Hej allihopa!
Har så himla mycket att berätta.. Det är nämligen så att alla inlägg som kommit upp från mig i veckan har varit tidsinställda, har alltså inte bloggat under hela veckan. Anledning - Jag har varit i Italien! Helt galeeeeeeeet, nejmen anledningen till att jag inte skrev det innan var för att jag tänkte berätta allt nu istället!


Italien - Rom


Åkte dit måndag morgon med familjen, kom hem igår (fredag 13 april, omg). Själva staden var väldigt lik Gamla Stan, fast gånger 1000 typ. Överallt fanns det små gator och gamla mysiga hus ni vet? Och trafiken - Herregud alltså, de körde typ 100 km/h på smågatorna?! Såg flera krockar och polisernas sirener hörde man kanske 10 gånger om dagen, vilket inte var så konstigt egentligen.

Besökte några av alla dessa gamla byggnader också, bl.a. Colloseum och Peterskyrkan (världens största kyrka) Har fått massa bilder på allt som jag ska lägga upp också!


 Innan hade jag planerat att jag skulle shoppa fett mycket men det blev bara en tröja och lite smink. Anledning - De flesta affärerna var Dior, Louis Vuitton, Prada, Gucci osv vilket betyder en hel del pengar.. Dock var det "kul" att se alla de där affärerna, var inne på Louis Vuitton, hittade väskor för cirka 7000 euro (70 000 kr), gissa om jag köpte flera?! Det fanns i alla fall väldigt få "vanliga" affärer.



Bilder från resan kommer upp i ett senare inlägg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0